Góry Izerskie

Przedostatniego dnia wybraliśmy się na wycieczkę z przewodnikiem PTTK w Góry Izerskie. Pewnego  dnia wracając na nocleg zobaczyliśmy plakat informujący o bezpłatnych, organizowanych przez miasto raz w tygodniu w okresie letnim, wycieczkach z przewodnikiem. Na głównym placu zebrało się około 20 osób chętnych maszerować i słuchać ciekawych informacji. Wyprawę rozpoczęliśmy w centrum Szklarskiej Poręby.

Celem naszej wycieczki był Wysoki Kamień (1058 m n.p.m.) - najpopularniejszy szczyt Gór Izerskich turystów ze Szklarskiej Poręby. Wyruszyliśmy szlakiem niebieskim. Po drodze mijaliśmy m.in.. Zwalisko - szczyt charakterystyczny dzięki skupisk malowniczych skał o ciekawych nazwach np: Wieczorny Zamek lub Skarbki. Idąc ze Zwaliska zostawiamy niebieski szlak i ruszamy w dalszą drogę czerwonym szlakiem. W końcu naszym oczom ukazuje się cel - Wysoki Kamień! Na szczycie jest piękne schronisko, wybudowane z kamienia. Ciekawostką jest to, że schronisko to wybudował nauczyciel matematyki, który sam wnosił materiały na budowę w plecaku! To prawdziwy Góromaniak! :D

Ze schroniska wyruszyliśmy żółtym szlakiem na Czarną Górę, a następnie na Zakręt Śmierci. Jest to ostry zakręt na drodze ze Szklarskiej Poręby do Świeradowa Zdrój, który niegdyś był przyczyną wielu śmiertelnych wypadków. Wewnątrz pętli zakrętu znajduję się próg skalny z ładną panoramą Karkonoszy :)

Idąc płaskim, ale monotonnym czarnym szlakiem wróciliśmy do Szklarskiej Poręby. Wycieczka przyjemna, niestety pozbawiona widoków zapierających dech w piersiach. Interesująca ze względu na obecność przewodnika, który swoją wiedzą, opowieściami i śmiesznymi anegdotami zdecydowanie zachęcił do dalszych pieszych wędrówek :)